کسب مهارت امتحان دادن

 

کسب مهارت امتحان دادن (4)

نکات تکمیلی برای موفقیت امتحان

برای موفقیت در امتحانات علاوه بر خوب درس خواندن باید موارد دیگری از جمله تغذیه‌ی مناسب را نیز رعایت کنید؛ مخصوصاً خوردن صبحانه در روزهایی که قرار است امتحان برگزار شود.

کارشناسان تغذیه به دانش‌آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی‌توانند صبحانه‌ی مفصل بخورند توصیه می‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

– خوردن نان و پنیر و گردو یا تخم‌مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کند تا در طول امتحان آرام باشید. هم‌چنین خوردن عسل و نوشیدنی‌های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.

– خوردن جگر، گوشت و ماهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می‌کند؛ زیرا کم‌خونی یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

– خوردن آجیل مغزدار از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم است و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است، به دانش‌‌آموزان توصیه می‌شود.

– از خوردن شیرینی‌ها، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی‌های گازدار در شب امتحان خودداری کنید. این مواد نمی‌گذارند در شب امتحان خواب راحتی داشته باشید.

– هنگام مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه‌ی شیر و ماست شیرین توصیه می‌شود.

– در ایام امتحانات مراقب سلامتی خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرید و از خوردن غذا بیرون از خانه جداً خودداری کنید.

– اگر احساس خستگی می‌کنید، کمی استراحت کنید. انسان هنگام خستگی احتیاج به استراحت دارد؛ بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی‌شود.

منبع: kanoon.ir

پاسخ دهید